Presentation1.jpg
Policijos departamentas prie LR VRM vykdo projektą „Informacijos teikimo gyventojams procesų ir paslaugų skaitmenizavimas, automatizavimas bei optimizavimas policijoje, panaudojant dirbtinio intelekto technologijas (DI.POLIS)“ NR. 02-085-P-0003/

2023 m. rugsėjo mėnesį Policijos departamentas prie LR VRM kartu su partneriu Vytauto Didžiojo universitetu pradėjo įgyvendinti projektą „Informacijos teikimo gyventojams procesų ir paslaugų skaitmenizavimas, automatizavimas bei optimizavimas policijoje, panaudojant dirbtinio intelekto technologijas (DI.POLIS)“ NR. 02-085-P-0003. 

Projekto trukmė: 2023 m. rugsėjis - 2025 m. rugsėjis (24 mėnesiai).
Projekto vertė: 578 507 EUR.

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Projektu prisidedama prie 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ įgyvendinamo Nacionalinio pažangos plano uždavinio Nr. 1.7. Skatinti valstybės skaitmeninimą“.
Projekto vadovas: Evaldas Visockas.
Projekto partnerio dalies vadovas: dr. Darius Amilevičius.

Šiuo metu informaciją gyventojams policijos veiklos klausimais teikia Policijos departamento Informacijos teikimo skyrius. Informacija teikiama telefonu, elektroniniu paštu (įskaitant ePolicijos portalą), atsakymai į dažnai užduodamus klausimus pateikiami policija.lrv.lt portale. Per 2022 m. Informacijos teikimo skyrius gavo daugiau nei 40 tūkst. elektroninių laiškų ir beveik 200 tūkst. skambučių, kuriuose buvo prašoma atsakyti į įvairius, su policijos veikla susijusiu klausimus. Deja, esant tokiam užklausų skaičiui, dalis elektroninių laiškų lieka neatsakyti, nespėjama atsiliepti į visus skambučius. Informacijos teikimo galimybės apribotos ne tik dėl šią paslaugą teikiančių darbuotojų skaičiaus, bet ir darbo laiko. T. y. gyventojai gauna atsakymus telefonu tik 5 dienas per savaitę darbo laiku nuo 7 iki 20 valandos. Atsakymai į gyventojų užklausas elektroniniu paštu rengiami tik įprastiniu darbo laiku. Portale ePolicija.lt neseniai įdiegta tiesioginio pokalbio (angl. Chat) funkcija. Bet ji turi tokius pat apribojimus. Tai lemia, kad informacijos tiesiogiai ir greitai negali gauti Lietuvos gyventojai, užsienyje gyvenantys Lietuvos piliečiai ir užsieniečiai, kai baigiasi darbo laikas. Žmonėms su negalia, kurie gali kreiptis tik balsu, informacijos gavimas irgi apribotas tik darbo valandomis.

Projekto tikslas - tobulinti informacijos teikimo paslaugas policijoje automatizuojant užklausų apdorojimą ir dalies atsakymų pateikimą be žmogaus įsikišimo, sukuriant atsinaujinančią klausimų‐atsakymų žinių bazę ir diegiant išmanias, dirbtinio intelekto pagrindu veikiančias kalbos technologijas.

Planuojami projekto rezultatai ‐ bus padidintas informacijos teikimo paslaugos brandos lygis, sukurtas virtualus asistentas/pokalbių robotas, kuris leis automatizuoti dalies informacijos teikimą ir teikti informaciją didesniam klientų skaičiui, didinti informacijos apie policijos veiklą teikimo galimybes išplečiant informacijos teikimo laiką nuo 8*5 iki 24*7. Bendro pobūdžio klausimus bus apdorojami automatiškai. Asmeniniai ir sudėtingi klausimai būtų perduodami atsakyti PD ITS specialistams.

Atnaujinimo data: 2024-12-13